top of page
Zoeken
  • Melita

Interview met Johan Nix, vrijwilliger BuurtBuik in Zuid


Wie ben jij en wat doe jij in het dagelijks leven?

Ik ben Johan Nix en ik ben boekhouder in het dagelijks leven. Tevens ben ik vrijwilliger bij Buurtbuik. Amsterdam Oud-Zuid. Met he t eten dat we ophalen bij lokale supermarkten, groenteboeren en horeca maken we gratis en gezonde maaltijden van gered voedsel.


Waar wordt jij blij van?


Ik word er blij van als ik ook andere mensen kan helpen.


Hoe maak jij impact in de stad?


Ik probeer mijn steentje bij te dragen door actief te zijn in de Buurt. Ik ben adoptant van de containers bij mij in de straat en ik zit in de adviesgroep Buurtbudget de Baarsjes. Tevens help ik bij een aantal buurtprojecten.


Aan wie heb je voor het laatst een compliment gegeven? Van wie heb je het laatst een compliment gekregen?


Het laatst heb ik een compliment gegeven aan Eartha (Motha Earth Provides), de buurtkok, omdat ze weer lekker had gekookt. Van wie ik voor het laatst een compliment heb gekregen was Willy, omdat ik haar een tasje met boodschappen van de Foodsaviours van Petra Walraven via het huis van de wijk de Pijp kwam brengen.


Wat is jouw favoriete plek in Amsterdam?


Het Rembrandtpark en de Westlandgracht. Vanwege de rust en schoonheid van de natuur.


Wat is de mooiste of belangrijkste les die je in je leven hebt geleerd?


De belangrijkste les in het leven voor mij is : Als je niet kunt delen, dan kun je ook niet vermenigvuldigen!

Iedereen kan in het leven wel eens een tegenslag krijgen in het leven en het is geweldig als er mensen zijn, die je willen helpen door te delen, zodat je weer verder kan. Volgens mij deugen de meeste mensen. Als je kan delen met andere mensen, alleen dan kan je volgens mij groeien.




157 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page